Prima pagină > opinii > Ce ai tu din asta?

Ce ai tu din asta?


Nu este pentru prima dată când primesc această întrebare, iar astăzi am auzit-o de la o doamnă care-mi ceruse un sfat privitor la corespondenţa ei cu Ministerul Justiţiei din România (mi-a adus o serie de acte cu care am putea proba că ea a depus dosarul în 2002 şi până la această dată nu a primit cetăţenia română). Am răspuns că mă interesează acest subiect şi că am iniţiat un grup de presiune asupra autorităţilor competente, pentru a simplifica şi debirocratiza procedura de acordare a cetăţeniei române basarabenilor. Nu ştiu dacă a mulţumit-o răspunsul meu.

La finalul discuţiei, i-am propus să semneze în lista unde colectez semnături în susţinerea mea pentru înscrierea în cursa electorală în calitate de candidat independent şi doamna mi-a zis că nu poate semna aşa, fără să mă cunoască şi fără să ştie ce am făcut la viaţa mea. Am rămas fără replică. Nu avea haz s-o întreb cum a ajuns la informaţia postată de mine pe http://www.cetatenie.curaj.net, să întreb dacă a auzit ceva despre Hyde Park sau despre activităţile pe care le-au făcut fraţii Brega în ultimii ani. Nu cunoştea nimic, s-a văzut din explicaţia refuzului. 

Spunea că are studii superioare şi că munceşte de mulţi ani în economie. În plus, ea nu va merge la alegerile parlamentare pentru că şi-„a pierdut încrederea în politicienii autohtoni” – placă stricată pe care o auzi la tot pasul de la basarabeni, dar e regretabil să auzi astfel de argumente de la oameni cu studii superioare.

Cererea de redobandire a cetăţeniei – depusă în 2002

Această doamnă a aplicat pentru a obţine cetăţenia română în 2002 şi n-a primit nici un răspuns/informaţie despre dosar până în mai 2008, când făcut un drum la MJ din Bucureşti. Atunci a depus un memoriu de urgentare (modelul îl găsise pe acest site), iar în octombrie 2008, văzând că nu este invitată să depună actele în completare, a mai făcut un drum în România pentru a completa dosarul cu actele expirate. Peste trei luni, prin ianuarie 2009, primeşte o înştiinţare de la MJ prin care este invitată să mai depună o dată unele acte la dosar sub pretext că sunt expirate… Aici n-a mai ştiut ce să facă şi s-a apucat de citit articolele de pe situl nostru privitoare la cetăţenia română pentru basarabeni.

Ceea ce m-a mirat este faptul că această persoană s-a plâns pe tratamentul discriminatoriu aplicat de autorităţile române faţă de basarabeni (nesoluţionarea cererii timp de 6-7 ani!!), apoi a menţionat că o parte din vină pentru nesoluţionarea în termeni scurţi a dosarelor o au şi autorităţile noastre (care i-au eliberat actele de stare civilă din Arhiva Naţională a R.M. cu cel puţin cinci greşeli (!!!) depistate de ea după data depunerii dosarului), totuşi a refuzat să vorbească despre aceste ilegalităţi în faţa camerei de luat vederi. N-a acceptat nici ideea de filmare fără a arăta chipul celui care face relatarea şi fără a da numele ei.

Am propus să depună măcar o plângere pe numele persoanei care a eliberat actele de stare civilă cu greşeli. Am aflat că acea persoană ar avea rude în justiţie, deci un astfel de demers nu va da bătăi de cap puncţionarului iresponsabil de la Oficiul Stării Civile. Am spus că există şi alte instituţii abilitate să facă o anchetă, inclusiv Procuratura, sau judecătoriile din Chişinău (evident că s-ar fi ajuns la un reccurs la Curtea de Apel sau Curtea supremă de Justiţie), deci nu trebuie lăsat pe seama altora ceea ce ne stă nouă în puteri să facem. Chiar am întrebat – ce pierdeţi dvs. dacă faceţi acest lucru? Răspunsul a întârziat.

De-aici am înţeles că basarabenii vor sta mult şi bine la cozi. Probabil o merită…

  • ghenadie brega
Categorii:opinii
  1. 18/02/2009 la 1:11 am

    Placă stricată ai vrut să scrii?*
    Altfel, mă încîntă abnegaţia şi tenacitatea ta. Ai obţinut cetăţenia şi tot nu te laşi, chiar, ce ai tu din asta? 😉

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

