Prima pagină > opinii > Interzis să vorbeşti la telefon în transport public?! De când?

Interzis să vorbeşti la telefon în transport public?! De când?


În această seară am fost agresat verbal de un şofer de microbus . În jurul orei 20.07 am urcat de la Gara de Sud într-un microbus cu seria CND 299 de  pe ruta 180. Vorbeam la telefon când am urcat, iar în salon nu mai auzeam ce spune interlocutorul meu. Am rugat şoferul să dea puţin mai încet radioul. Acesta n-a reacţionat în nici un fel. Am repetat solicitarea şi am continuat discuţia. Deoarece radioul în salon se auzea la fel de tare, am fost nevoit să închei discuţia la telefonul mobil. L-am anunţat pe şofer că încalcă legea dar el a zis să-mi văd de treabă.  Zicea să-i platesc întăi, după asta să vin cu pretenţii. L-am întrebat dacă ştie legea. A zis că o ştie. Apoi mi-a spus că eu nu am voie să vorbesc la telefon în microbus. Aşa vrea el.I-am zis că voi reclama acest comportament la poliţie, iar şoferul a oprint, insistând să cobor. I-am zis că nu voi face acest luc, e transport public. Atunci am decis să sun la poliţie, la 902 – discuţia de la ora 20.10 – pe care sper să o fi înregistrat, sau măcar să fi consemnat în registru reclamaţia mea.

Femeia care stătea pe scaunul din spatele şoferului i-a luat apărarea. Vorbea ruseşte şi insista că nu am dreptul să vorbesc la telefon în trasnoport. A început să ridice vocea, să mă pună la punct.

I-am zis că nu e microbusul lui privat şi că în acest moment este pe rută, iar transportul în acest caz este pus în serviciul cetăţenilor, nu invers. Nu are nici un drept şoferul să-mi impună reguli pe care nu le prevede legislaţia. N-a fost impresionată să audă acest lucru. Şi a continuat să ţipe că ne-am luat nasul la purtare, că muzica tot pentru noi era pusă şi că măcar aşa aflăm şi noi ce se întâmplă prin ţară. I-am zis că ştirile din Dalnii Vostok sau Kamciatka puţin mă interesează. Nici muzica de bulevard pe care o mediatizează intens posturile ruseşti. Iar acasă ascult ce vreau. Femeia a vrut să dea replică dar a oprit-o la timp tânăra care stătea lângă ea. A zis că nu vrea să mai asiste la disputa noastr. Abia acum s-au mai calmat spiritele. Şoferul a datradioul mai încet, apoi l-a închis de tot. I-a zis fetei că dacă o deranjează, îl stinge.

Nu ştiu ce a înţeles şoferul din toată această discuţie. Nici femeia care s-ă băgat cu replici strigate nu ştiu dacă a învăţat ceva. Contez că măcar ceilalţi 5-6 pasageri care au urmărit scena au înţeles că aşa nu bun ; )

Când am coborât din transport, eram sigur că trebuie să mă plâng la primărie pe acest caz, acum nu mai ştiu ce să fac.

Vă invit să vă pronunţaţi vis a vis de situaţia descrisă mai sus:

  1. depun o plângere (şi aş putea să obţin, în cel mai bun caz, eliberarea din funcţie a şoferului iresponsabil)
  2. doar mediatizez  cazuri/situaţii de acest fel, în speranţa că lucrurile se vor schimba de la sine sau
  3. nu fac nimic
  4. îi voi înjura şi eu pe cei care vor cere linişte în transportul public
Categorii:opinii
  1. Naty
    19/03/2009 la 1:42 pm

    Eu optez pentru punctul 1, deoarece anume din cauza acestor maruntisuri (care par a fi maruntisuri ) nu putem sa mergem spre o lume mai buna! Fiecare trebuie sa inceapa schimbarea de la sine – si daca primim critici constructive trebuie macar sa ne gandim la ele daca nu sa tinem cont de ele. Si daca azi va fi demisionat un sofer iresponsabil, atunci ceilalti soferi vor fi pusi pe ganduri spre a nu face aceeasi greseala…

  2. absolubil
    21/03/2009 la 1:13 am

    Mediatizezi cazuri / situaţii de acest fel, în speranţa că lucrurile se vor schimba de la TINE, pentru că cei care află îşi revizuiesc modul de a reacţiona.
    Cât despre femeia aia, pe ea puţin o interesa conţinutul disputei tale cu şoferul, valoarea de adevăr a afirmaţiilor voastre, ea „înţelegea” că şoferul, în cazul ăsta, este „şefu”, şi dă bine să te pui de bine cu el. O face semiconştient, din inerţie, din educaţie; pentru că undeva tot înţelege că, cel puţin în următorii doi ani, n-o să-l mai vadă pe şoferul ăsta.

  3. vio
    02/04/2009 la 1:46 am

    eu optez pentru primul punct 🙂

    cati dintre cetateni depun plangeri in astfel de cazuri (in afara de fratii Brega si membrii Hyde Park)?
    sa fie eliberat din functie, cu cat mai multi vor fi eliberati, cu atat mai bine, vor fi exemplu pentru restu, care ar fi logic(!) sa traga invatatura de minte si sa inteleaga cum trebuie sa se comporte.
    pentru mine soferii de microbuze sunt un cosmar nesfarsit… oare chiar atat de retardata sa ne fie societatea???

  4. 03/04/2009 la 10:56 pm

    Doamne, cat urasc eu soferii de maxi-taxi din Chisinau.. cu muzica lor cu tot.. si tanticile care sar repede cu gura cand le miroase a cearta. Sunt unele specimene care-s obsedate sa fie implicate in conflicte si daca nu sunt.. cauta. Probabil te-a auzit ca ai un discurs mai romanesc decat putea ea duce.. 😉 si s-a gandit sa-ti aduca aminte.. ca „rusu’ te pune la punct”!

  5. Mihai
    09/04/2009 la 9:52 am

    Primul punct e cel mai bun….
    El nu isi pierde serviciul, ci dreptul de a merge pe ruta Nr.180 (din surse neoficiale pentru obtinerea unei rute la maxi-taxi este necesar de o „intelegere” de cel putin 1000 euro).
    Asa dar, daca no sa invete minte din prima data, credeti-ma ca la a 2 data nici no sa reusiti sa intrati in maxi-taxi muzica o sa fie stinsa.

    PS. nu va lasati dusi de nas de catre oameni retardati (soferi de maxi taxi), muzica de 2 bani…. unii mai au tupeul sa fumeze in timpul deplasarii… daca ii lasam, o sa fim martori cum consuma si alcool in timpul deplasarii ……….

  6. damass
    01/06/2009 la 8:14 am

    Cred ca cel mai eficient remediu ar fi 1+2, adica plangere+mediatizare. Daca tot platim 3 lei pentru a merge 3 statii, avem dreptul sa le mergem cu confort. La noi cei care lucreaza in sfera serviciilor au senzatia ca-s la ei acasa, iar noi am venit sa le cerem un ceai.
    Personal, am avut un caz similar cand am forst bruscat de o casierita la banca, si am depus numaidecat o plangere. Tot n-a inteles nimic tipa, avea senzatia ca am ofensat-o si am nedreptatit-o rau, dar daca toti vom cere sa fim tratati cu respect, si oamenii se vor invata cu incetul ca atunci cand esti la serviciu, mofturile si nervii ii lasi acasa.
    Cat despre tanti care s-a bagat in vorba – cred ca e si ea prin sfera serviciilor, si crede ca-i normal sa pui la punct clientii.
    Si apoi sunt asa persoane, care au treaba cu toata lumea si-si baga nasul in orice harjoneala.

  7. unperfectme
    08/06/2009 la 2:13 pm

    am păţit-o şi eu.. vorbeam la telefon şi şoferul se întorcea şi se uita cu ochi răi la mine (cînd ar fi trebuit să urmărească drumul), adică cum îndrăznesc eu să vb la telefon… tare interesant.
    soluţia 1, ofcourse.

  8. jasmin
    15/07/2009 la 2:43 pm

    Ce sa mai zic de soferii care fumeaza in microbus? Tot printre ei sunt multi care vorbesc la telefon. Unde ne putem adresa in acest caz? Doar la politie? Pentru ca stim nu au dreptul nici sa fumeze, nici sa vorbeasca la telefon si nici sa asculte muzica.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

