Prima pagină > opinii > Cetățenii turmentați nu merg la alegeri

Cetățenii turmentați nu merg la alegeri


Înțeleg perfect de ce l-a certat prietenul Y pe vecinul său cu care a vorbit la telefon pe 05 aprilie 2009. L-a sunat ca să-l întrebe dacă a fost la votare. Acela (fiind la munci în Portugalia) i-a răspuns:

N-am fost. Tu doar știi că muncim din greu aici

Prietenul Y nu s-a putut abține și l-a înjurat, apoi a închis telefonul. A doua zi, pe 6 aprilie, când s-au făcut publice primele rezultate, Y primește un apel telefonic de la vecinu, cel din Portugalia.

– Ce-ați făcut, văi?! Cum ați votat dacă tot comuneagii au cele mai multe mandate?

Y nu spune nimic. Vecilul insistă să afle:

– De ce s-a votat cu ei?

– Mai ții minte discuția noastră de ieri? Ce ți-am răspuns eu?

Evident, nu avea ce să comenteze. Ziua alegerilor a rămas în trecut…

Categorii:opinii
  1. enervant
    31/05/2009 la 11:26 pm

    Si ai, si nu ai dreptate. Nici eu n-am fost la alegeri. Nu pentru ca eram ocupat. Dimpotriva. Sunt somer de aproape un an, si am avut tot timpul din lume la dispozitie sa merg si sa votez. Dar n-am facut-o, si in cunostinta de cauza. Pentru ca partidele asa-zis democratice m-au ignorat pe mine si pe cei din categoria mea, iar sustinatorii lor m-au injurat si probabil m-ar fi linsat daca as fi fost in fatza lor. Cu parere de rau, la noi asa si nu s-a inteles ca alegerile sunt o afacere, si ca atat partidul, cat si cel care ii da votul tre sa aiba castig de cauza. Aici toti incearca sa te adoarma cu cuvinte maretze gen neam, patrie, stramosi care nu ii obliga la nimic.
    La urmatoarele alegeri voi participa nu pt ca m-am trezit din betie sau pt ca i-as fi indragit pe liberali, ci pt ca comunistii au turbat definitiv si e deja periculos sa supravietuiesti in RM. Altfel, as fi preferat sa stau in casa si de anticipate, treaz-trezutz, fara pic de alcool in sange, dar plin de frustrare si manie…

  2. absolubil
    01/06/2009 la 8:34 am

    enervant,
    zici că partidele democratice te-au ignorat pe tine şi pe cei din categoria ta. Fără să contest, vreau să te întreb dacă faci parte dintr-o singură categorie, dacă înainte de a lua decizia să nu mergi la vot ai luat în calcul toate aspectele.

  3. enervant
    01/06/2009 la 10:37 am

    Si la ce-mi serveste ca fac parte din mai multe categorii, ca sunt simpatizat de romanofoni ca sunt pro-roman in anumite chestiuni, sau de rusofoni – in altele. Sa stii ca f. urat sa nu-ti poti satisface instinctele elementare pt ca scoala, parintii, societatea iti baga tampenii in cap, iar politicienii nu vor sa miste un deget sa schimbe ceva in acest sens. Tie iti este usor sa faci afirmatii, viata sexuala pt voi nu e o problema, nu e invaluita in cazul vostru de infamie si de noroiul aruncat de societate. Sa stii ca fututul e o problema foarte complicata in cazul oamenilor care sunt haituiti permanent din aceasta cauza. Iar viata spirituala, sentimentele depind direct de futai.

    Da, am calculat totul, si-mi pare bine ca s-a intamplat asa. Poate macar acum multi o sa inteleaga ca nu poti fi liber daca cel de langa tine e inlantuit.

  4. absolubil
    01/06/2009 la 5:24 pm

    Îmi pare rău dacă te-am supărat. Înţeleg că prin abţinerea de la vot ai taxat democraţii pentru că nu ţi-au apărat dreptul la alegerea orientării sexuale. Dar oare comuniştii ţi-au asigurat acest drept? Din câte ştiu, nu. A merge sau nu a merge la vot, în Republica Moldova, în contextul textului în baza căruia comentăm, înseamnă să vrei să schimbi regimul comunist sau nu.
    Da, te cred că ai calculat totul. Poate măcar acum, după durerosul aprilie 2009, înţelegi că votul tău conta pentru unii tineri, care sunt terifiaţi, afectaţi, morţi.
    Vreau să înţelegi că nu fac abstracţie de problema ta, dar atâta timp cât la acest aspect comuniştii şi democraţii sunt în balanţă, nu mi-e clar ce argumente ai găsit în favoarea deciziei de a nu merge la alegeri.

  5. enervant
    01/06/2009 la 5:46 pm

    Pai e foresc ca comunistii sa fie homofobi, in timp ce asa-numitii democrati sunt in realitate niste impostori, pt ca se pliaza pe orizontul de asteptare al majoritarilor homofobi. In acest caz, de ce-ar trebui mie sa-mi pese de soarta celor din jur. Doar tuturor le e in cot de faptul ca imi ratez viatza in societate anume din cauza prejudecatilor lor. Iar tinerii inflacarati asa si nu au inteles mai nimic din cele intamplate si continua sa ramana homofobi (vezi reactiile lor la textele mele de pe Curaj), ca si politicienii. Deci, in aceste conditii nu voi fi deloc lipsit de modestie daca voi afirma ca ma sacrific participand la inca unul din multele spectacole heterosexuale – alegerile parlamentare…

  6. camelia
    13/06/2009 la 10:43 pm

    „Ajutati la lupta impotriva comunismului, participati la raspandirea adevarului.
    Informatii legate de abuzurile si manipularile facute de comunisti ajung greu in multe zone din Moldova, de aceea avem nevoie de ajutorul vostru.
    Basarabeni, downloadati fisierele aflate aici: http://s4.transfer.ro/storage/cd_anticomunist-7c6d5.rar , scrieti-le pe CDuri si dati-le celor care au nevoie.

    Mai multe informatii pe http://www.romanism.net .”

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

