Prima pagină > opinii > La un an de la anunţarea concursului, am fost audiat la Parlament

La un an de la anunţarea concursului, am fost audiat la Parlament


Astăzi am fost audiat la Comisia pentru cultură, educaţie, cercetare, sport şi mass-media a Parlamentului RM în legătură cu concursul anunţat anul trecut de CCA pentru ocuparea uneia dintre funcţiile vacante în Consiliul de Observatori al IPNA Teleradio-Moldova. Din cele şase candidaturi selectate de CCA, Parlamentul urmează să aleagă trei.

La audierea din Parlament, am fost întrebat ce-mi propun să fac în calitate de membru al CO. Le-am zis că am făcut studii în audiovizual şi că am o bogată experienţă de activitate în sectorul neguvernamental. Am spus ce cred despre activitatea aministraţiei companiei Teleradio-Moldova, despre politica editorială şi despre lacunele pe care le are aceasta. Am fost întrebat ce ar trebui schimbat. L-am zis că schimbările ar trebui să vină de sus şi anume, să fie deideologizate televiziunea şi radioul public, să se renunţe la cenzură, să fie asigurată transparenţa în luarea deciziilor şi să se renunţe la secrete în privinţa informaţiilor de interes public.

În discuţie a intervenit şi V.Stepaniuc. Zice că el cunoaşte activitatea mea şi ştie că sunt “implicat în acţiuni politice”. Am rămas mască şi am precizat că vin din sectorul neguvernamental, sunt apolitici şi nu fac parte din nici un partid. El a insistat că ştie el multe cazuri când ONG-ştii şi experţii independenţi deveneau peste noapte membri de partid, făcând aluzie la I.Munteanu şi V.Ioniţă.

O doamnă din preajma lui Stepaniuc (pe care nu o cunosc din păcate) a intervenit cu o întrebare. Dorea să afle ce cred eu despre Jurnal TV, este echidistantă sau nu? Am spus că există o diferenţă între Jurnal TV şi Moldova 1 – faptul că prima este o televiziune privată iar cea de a doua publică, deci nu putem spune că dacă J TV este părtinitor, atunci şi M 1 ar avea dreptul să fie aşa.

Deputatul M.Şleahtiţki a întrebat ce lucrare fac la doctorat. Am spus că fac un studiu despre tehnicile manipulare în film şi TV. V.Stepaniuc a zis că regretă că nu a citit lucrarea mea, totuşi a ţinut să afle dacă am antecedente penale. Am spus că nu, dar am precizat că pe numele meu au fost deschise cel puţin trei cauze penale, dar care au fost clasate din lipsă de probe.

V.Stepaniuc a repetat ideea că aş fi implicat politic şi a insistat să-mi retrag candidatura din concurs. Zicea că dacă ai făcut mitinguri împotriva guvernului (comunist) şi a autorităţilor, nu vei putea să fii echidistant în CO. Am spus că nu este justificat să fac acest gest deoarece Asociaţia Hyde Park, în care am fost şi sunt implicat, promovează libertatea de exprimare – un drept politic fundamental, iar acţiunile HP nu trebuie neapărat să aibă girul demnitarilor pentru a fi desfăşurate. Ba mai mult, demnitarii trebuie să se obişnuiască şi cu criticile, nu doar cu laudele din partea societăţii civile şi a presei. Ştie el care este atitudinea mea şi a HP faţă de conducerea de vârf a statului, mai spune V.Stepaniuc. El ştie că angajaţii de la Jurnal TV, în special cameramanii, îşi permit să apară în public cu tricouri care au mesaje de genul “Basarabia pământ românesc” şi altele. Am zis că cei care poartă astfel de haine au dreptul la exprimare, la fel ca şi cei care poartă tricouri cu mesajul “CCCP” sau din cele cu Lenin.

M-a întrerupt şi a zis …să nu-l întrerup, că el este deputast şi membru al comisiei şi că doar el adreseayă întrebari, nu eu. La final, şefa Comisiei m-a întrebat ce înţeleg prin noţiunea de ştire corectă. Am răspuns că trebuie să fie bine documentată, echidistantă şi să respecte regula celor trei surse. Alte întrebări nu au fost, deci pot pleca. Peste câteva zile voi fi anunţat despre decezia pe care au luat-o membrii acestei comisii.

Să vedem pe cine vor prefera. Din cele şase candidaturi propuse de CCA, au fost destui din cei care, în ultimii ani au demonstrat cu vârf şi îndesat ce pot face în astfel de funcţii. Aici mă refer la domnii A.Grosu, fost director al Teleradio-Moldova, I.Mihailo, fost şef la Consiliul Coordonator al Audiovizualului, A.Buruian şi V.Cibotaru, foşti membri ai CO cărora le-a expirat mandatul.

Categorii:opinii
  1. anastasiarussu
    29/10/2009 la 8:39 pm

    mult succes

  2. 29/10/2009 la 9:48 pm

    Deja am fost anuntat ca nu am primit suficiente voturi pentru a trece in etapa urmatoare (votul in Paarlament), cica le este mai comod sa voteze la pachet persoanele care vor ajunge in Consiliul de Observatori, cica sunt deja patru functii vacante.

  1. 02/11/2009 la 4:34 pm

Lasă un comentariu