Prima pagină > opinii > Religia în şcoli/licee: curs opţional sau obligatoriu?

Religia în şcoli/licee: curs opţional sau obligatoriu?


Să vezi şi să nu crezi. Unii preoţi, profesori şi chiar demnitari de stat au început ofensiva contra tinerilor şi a părinţilor fără a-i consulta pe aceşti din urmă. Nu-mi amintesc să fi existat o dezbatere publică pe subiectul cursului de religie în şcoli şi licee, deci nu poate fi vorba despre introducerea acestui curs decât ca unul opţional. Acelaşi lucru s-a întâmplat în şcolile din România – părinţii şi copii au fost anunţaţti despre ideea de a introduce cursul de religie ca opţional. Apoi au simulat procedura de consultare a părinţilor şi copiilor, iar în final au ignorat petiţiile venite de la cetăţenii revoltaţi. Pretextul – dacă ar fi zis toţi părinţii că nu vor ca odraslele lor să facă acest curs, am fi renunţat la obligativitatea de a studia religia. Altfel – toţi sunt obligaţi să vină la curs.

Categorii:opinii
  1. Anatolie
    28/11/2009 la 7:44 pm

    Atita timp cit religia s-ar studia DOAR ca obiect stiintific prin faptul ca iata sunt o multime de religii etc. eu sunt de acord.
    Insa, insa in Moldova din pacate lumea are orizonturi inguste si eu sunt sigur ca se va preda, (sau asa se va intelege) Crestinismul Ortodox, ceea ce ar fi practic o spalare de creieri si ma face sa ajung la concluzia ca pina la urma in contextul actual ar fi o idee nu prea potrivita.

    Acum va dau eu o intrebare Dvs. daca o raspundeti si intelegeti sensul adinc si larg al ei, voi mai intra pe acest site, daca nu, nu stiu cine are de pierdut.

    Intrebarea este: Daca esti ateist, in care „cimitir” (sau unde) trebuie sa fii inmormintat?

    (PS. eu personal sunt Crestin Ortodox)

  2. Cristina
    03/12/2009 la 4:39 pm

    As vrea sa spun ca nu am fost niciodata in potriva oricarei religii,dar a pune obligatoriu pe elevi sa stea o ora si sa asculte o lectie la care nici macar jumatate din ea nu se vorbeste la tema, este deja absurd.
    Se putea sa puna ECO prin ultimele lectii, si care dorea putea sa mearga sa asculte, sau sa plece acasa.
    P.S.(acum nu se preda ECO in scoala la noi din cauza gripei pandemice)

  3. 12/11/2010 la 8:04 pm

    Eu nu cred că nu este obligatoriu să înveţi religia.De fapt cînd a fost discuţia despre acesta am asistat şi eu.Cineva spunea din numele lui Pasat religia va fi de fapt una obligatorie!.S-a pus discutia ca în fiecare şcoală s-au liceu să existe cîte un profesor de religie. Dacă într-o clasă de 30 elevi 26 din ei nu sunt de acord pentru predarea acestui obiect ,atunci el nu va fi predat deoarece profesoara nu o să dorească să predeie.Dacă părinţii nu o să fie deacord ca odraslele lor să înveţe religia. şi marea majoritate din persoane au fost deacord cu mine 99%.Deci concluzia fiecare om gîndeste în felul său omul dacă nu vrea atunci de impus cu forţa nu trebuie, fiecare om este individual.

  4. 22/11/2010 la 11:18 pm

    În sfîrşit am ieşit din criza financiară.Am ridicat mînile în sus şi am dat startul vieţii independente nu depind nici de părinti nici de fraţii pe care îi am.La întrebarea mamei de ce naiba ţi-aii ales să faci două facultăţi odată.Am răspuns m-am săturat de întrebări am decis pentru mine eu păreria nu mi-o schimb.Plus la asta n-o să-mi achitaşi voi studiile singur o să-mi achit .La întrebarea de ce ţi-ai ales să faci masterat la securitatea naţională, şi facultate de drept totodată.Am răspuns oamenii mă vreau să devin jurist în al doilea rînd eu în afara facultăţii am fost încadrată în o mie şi un de activităţi politice.Şi în al treilea rînd nu vreau să rămîn în urmă de fraţii mei care au toţi studii juridice ei şi ce dacă au?Am răspuns promt diferenţa e că ei au învăţat şi nu lucrează după profesie eu însă am să aplic în practică tot ce învăţ plus la asta unchiul meu din start m-a implicat în lucru lui. Şi lucrez foarte mult asupra mea,am dosare cu care eu lucrezi civile penale,admidnistrative etc.vREAU SĂ DEVIN O PERSOANĂ IMPORTANTĂ ŞI UTILĂ ASTA MĂ FACE M-AI PUTERNICĂ DEŞI AM LUCRAT FOARTE MULT ASUPRA MEA ACUM MĂ SIMT M-AI PUTERNICĂ ŞI DE NEÎNVINS!

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

