Prima pagină > opinii > Ruta 185 – şoferul calcă pe bec, patronul promite să ia măsuri

Ruta 185 – şoferul calcă pe bec, patronul promite să ia măsuri


04 ianuarie 2011 | ora 10.40
urc într-un microbuz pe ruta 185 din Durleşti spre centrul Chişinăului. achit taxa pentru drum şi solicit respectuos şoferului să-nchidă muzica (era un post rusesc de radio, dat tare). după ce mă măsoară din cap în picioare, execută solicitarea mea fără a comenta.
după ce iau loc, aud frânturi din discuţia dintre un cetăţean în vârstă, vorbitor de română, care pare să fi cerut înaintea mea acelaşi lucru şoferului, dar acesta nu a oprit muzica. mai mult, s-a apucat să-l frece pe bărbat că el nu ştie cât de greu e să munceşti pe microbuz. stai 12 ore în teren şi primeşti doar 50 lei pe zi. am observat că şoferul avea şi apaludaci printre pasageri. o cucoană sare şi ea – „kak vam ne stâdno i takoi melociu zanimaetesi?! / nu vă e ruşine, sunteţi om în vârstă şi vă ocupaţi cu aşa fleacuri”. un alt pasager mârâia şi el ceva în adresa bătrânului. l-am întrebat de se ceartă, iar el spune că a cerut ca în microbuz să fie oprită muzica. şăferul a aţâţat pasagerii întrebându-i dacă sunt şi doritori să asculte acest post de radio. evident, pasagerii l-au pus la punct, iar moşup părea dezarmat. el invoca lega, spunea că a văzut la inamicul public cum sunt avertizaţi alţi şoferi, deci şi el trebe să se conformeze legii. regret că nu am avut cameră să filmez declaraţia moşului, eventual replicile călătorilor şi a şoferului supărat. când am coborât mi-am notat numele şoferului şi numărul de telefon de la firma care prestează serviciul de transport public pe ruta 185. – tel. 545604, şoferul Victor Sviderski.

ora 10.40: am sunat imediat şi am povestit despre incidentul cu şoferul şi pasagerii care-l apostrofau pe bătrân. au zis că îmi sunt recunoscători pentru această relamaţie. ei pun accent pe confortul călătorilor bla-bla. n-a vrut să se prezinte dar a zis că e contabil şi că a înregistrat plângerea mea. la final a întrebat ce solicit administraţiei. am zis să investigheze cazul şi să penalizeze vinovatul.

peste 20 minute m-a sunat un alt nene care pretindea că e şoferul cu pricina. cu o voce stinsă, şi-a cerut scuze. a zis că înţelege că e ilegal ce a făcut. am zis că accept, dar terbe să-şi ceară scuze de la acel bătrân pe care l-a insultat şi umilit. i-am mai promis că-i monitorizăm continuu, deci să nu se relaxeze tare :). peste alte cinci minute m-a sunat alt nene, care a zis că e şeful acelei firme. vroia să afle dacă m-a sunat şoferul şi dacă am acceptat scuzele lui. a mai rugat să semnalăm astfel de cazuri, ei vor reacţiona prompt

Categorii:opinii
  1. clao2alpes
    25/01/2011 la 6:54 pm

    Pare o prostie….
    Numai ca aceste incidente sunt foarte complexe….e ca si cum ai construi o casa…usor si sigur, caramida cu caramida!! In final rezultatul va fi impresionant…lumea nu se va mai simti ca si cum ar urca intr-un microbuz particular ci intr-un mijloc de transport public!!!

  2. 26/01/2011 la 9:15 pm

    Şoferii trebuie să mai ştie şi de ,,codul bunelor maniere,, deşi codul legii spune altfel.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

